A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Talán vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy egy családi versenyre csak úgy odamennek, aztán hipp-hopp meg is nyerhetik a fődíjat – idén egy Skoda Scalát. Pedig az elmúlt évek tapasztalata, az indulók és a nyertesek egybehangzó véleménye, hogy alapos felkészülés, sok gyakorlás nélkül nem lehet megnyerni a „Közlekedik a család” versenyt. Ráadásul eddig senkinek sem sikerült már az első nevezésre megnyerni a versenyt.
Idén az országban 550 család gondolta úgy, hogy kipróbálja tudását, és elindult a vármegyei döntőkön, hogy kivívják a jogot arra, hogy az augusztus 24-25. között rendezett országos döntőn indulhassanak. A vármegyei döntőkről egy-egy család indulhatott a döntőn, így Pécsett és Orfűn 20 család állt a képzeletbeli rajtvonalhoz.
Ha valaki a döntőn készült képeket nézi, már ízelítőt kaphat arról, hogy milyen volt a verseny. Egyből szemet szúrhat, hogy az autós és kerékpáros ügyességi pályán annyi bója volt felállítva, mint égen a csillag. Az autós ügyességi pályán 14 perc volt a szintidő, hogy minél kevesebb hibával – vagy hiba nélkül teljesítse valaki a feladatot. A sofőr egy navigátorral ment végig a pályán. Indulás előtt kaptak egy leírást, hogy milyen feladatot kell végrehajtani. Amíg az egyik szülő a navigátorral az autós pályát teljesítette, a másik szülő a másik gyermekével a kerékpáros pályán próbált hiba nélkül végigmenni.
Az elméleti tesztkérdések sem voltak könnyebbek. A kérdéssort a Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközpont (KAV) állította össze. Ezekkel a kérdésekkel találkozhatnak egyébként azok, akik KRESZ-vizsgára mennek. A versenyen összesen 80 elméleti kérdés szerepelt. 55 általános, valamint 25 kerékpárosra, gyalogosra vonatkozó kérdésre kellett helyes választ adni. Végül hibátlanul senkinek sem sikerült kitölteni a tesztet.
Szintén a feladatok közt szerepelt a Continental állomásnál, hogy egy kerékpár gumibelsőt kellett cserélni időre. Itt is voltak olyanok, akik profin, pillanatok alatt ki tudták cserélni a belsőt, de volt, akinek hosszabb időbe telt ezt megtenni. Az elsősegélynyújtás is feladat volt, amely szerint egy elütött kerékpárost kellett elsősegélyben részesíteni. Ez így leírva könnyűnek látszik, pedig a gyakorlatban ez sem volt az. Lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de az indulók erre is készültek a döntő előtt.
A jurta sátorban egy hanganyagot kellett meghallgatni a családoknak, amelyben több információ elhangzott Orfű történetétől kezdve egy ottani legendáig, de az odajutási lehetőségekről is. Sok a közlekedéssel kapcsolatos információ is elhangzott. Majd ezután betűkből kellett kirakni a hanganyagban elhangzott szavakat. Természetesen ezt is időre.
A játékra – amelynek elsődleges és legfontosabb célja a körültekintő, megfontolt közlekedési magatartás kialakítása – bármely magyarországi lakóhellyel rendelkező család nevezhetett, ahol az egyik szülő rendelkezik érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel, illetve hat és tizenhét év közötti gyereket/gyerekeket nevelnek.
A Skoda Scala személyautót idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte meg az ORFK–Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az Autós Nagykoalíció és a Porsche Hungaria támogatásával rendezett országos közlekedési vetélkedősorozaton. Második helyezést ért el az Erdődi család Hajdú-Bihar vármegyéből, míg a harmadik helyen a Fritz család végzett Somogy vármegyéből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.